Profi Trading s.r.o.
Švábovce 65, 05912 Švábovce
mobil: +421-903-679-421, email: ProfiTradingSro@gmail.com
Zapisáný v Obchodnom registri Okresný súd Prešov, oddiel: Sro, Vložka
číslo: 45833/P
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01
Prešov 1, pr@soi.sk, tel. č.
051/772 15 97
Tento reklamačný poriadok sa riadi
príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskôr. predpisov
a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za
vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.
1. Predávajúci zodpovedá za chyby
tovaru a kupujúci si uplatní reklamáciu bezodkladne u predávajúceho podľa
platného reklamačného poriadku. Záručná doba na predávané výrobky je stanovená
všeobecným právnym predpisom- Občianskym zákonníkom platnom v čase predaja.
2. Na vybavovanie reklamácií sa
vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o
vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. §18 ods. 1 zákona č. 250/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“).
3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje
na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho alebo prostredníctvom
elektronickej pošty alebo inak.
4. Reklamačný poriadok v tejto
podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne
dojednané iné záručné podmienky.
5. Kupujúci má právo uplatniť si
u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil
výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol
zakúpený u predávajúceho.
6. Kupujúci vykoná prehliadku
tovaru pri prevzatí tovaru. Po zistení chyby tovaru, môže uplatniť nároky z
chýb zistených pri tejto prehliadke. Počas záručnej doby má zákazník právo na
bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva
predávajúcemu spolu, záručným listom (ak bol vydaný), dokladom o kúpe tovaru- postačuje
jeden z týchto dokladov
7. Ak tovar vykazuje chyby, zákazník
má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade s
ustanoveniami §18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa prostredníctvom
elektronickej pošty alebo telefonickým kontaktom.
8. Reklamačné konanie tovaru, ktorý
sa dá objektívne predložiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené
všetky nasledujúce podmienky:
a. reklamovaný výrobok
spotrebiteľ predložil na adresu obchodu: Profi Trading s.r.o. ,Švábovce
65, 05912 Švábovce
b. spolu s reklamovaným výrobkom bol
na vyššie uvedenú adresu predložený doklad o kúpe – pokladničný doklad
(faktúra), záručný list, ak bol vydaný – postačuje jeden z týchto
dokladov, meno a adresu spotrebiteľa, prípadne telefonický kontakt, presné
popísanie chyby tovaru, prípadne ako došlo k chybe tovaru.
9.Vzor reklamačného protokolu si
viete stiahnuť z webovej stránky obchodu, spotrebiteľ vyplní reklamačný protokol a odošle predávajúcemu elektronickou poštou , alebo slovenskou poštou,
prípadne osobne na vyššie uvedenej adrese.
10. Začiatok reklamačného konania je
zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar kupujúci predloží do
sídla predávajúceho, alebo na mieste uvedeného v tomto reklamačnom poriadku
/bod 8.a./. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek
prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom mieste
podnikania v súlade s ust. § 18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa/ďalej len
zákon/
11. V mieste určenom na
prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby
poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
12. Kupujúci je uplatňuje
zodpovednosť za vady produktu u predávajúceho bez zbytočného odkladu.
13. Predávajúci vydá v deň prijatia
reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru v písomnej
forme , napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný
presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona.
14. Ak spotrebiteľ uplatní
reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je
povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu na
základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je
povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie
však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí
lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
15. Kupujúci si neuplatňuje
záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy
upozornený.
16. Nárok na uplatnenie záruky u
predávajúceho kupujúcim zaniká:
a. nepredložením dokladu o zaplatení
(kópiu dokladu odporúčame kupujúcemu si zabezpečiť a ponechať si),
dodacieho listu alebo záručného listu /ak bol vydaný/-postačuje jeden z
uvedených dokladov, príslušenstva ,
b. uplynutím záručnej doby tovaru,
c. mechanickým poškodením tovaru
spôsobeným kupujúcim,
d. používaním tovaru v podmienkach,
ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzenému prostrediu,
e. neodborným zaobchádzaním,
obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f. poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, nesprávnym skladovaním, nesprávnou manipuláciou, alebo používaním
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
g. poškodením tovaru
neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h. poškodením tovaru náhodnou skazou
a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom, poškodením pri doprave,
poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným
zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do výrobku.
17. Predávajúci je povinný
vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním opraveného tovaru,
b. výmenou tovaru,
c. vrátením kúpnej ceny tovaru,
d. vyplatením primeranej zľavy z
ceny tovaru,
e. písomnou výzvou na prevzatie
predávajúcim určeného plnenia,
f. odôvodneným zamietnutím
reklamácie tovaru.
18. Predávajúci je povinný o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie.
19. Záručná doba je 24 mesiacov odo
dňa uzavretia kúpnej zmluvy, okrem výrobkov na ktorých je záručná doba
vyznačená dobou spotreby , resp. dobou použiteľnosti , alebo dobou minimálnej
trvanlivosti. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol
používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
20. V prípade výmeny tovaru za nový
dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a
prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe nového dodacieho listu
a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne
bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru.
21. Pokiaľ ide o odstrániteľnú
chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
a. predávajúci zabezpečí odstránenie
chyby, alebo
b. predávajúci chybný tovar vymení
za nový, identický ako reklamovaný výrobok
22. Pokiaľ sa jedná o chybu,
ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu,
alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby
mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví
reklamáciu:
a. zrušením kúpnopredajnej zmluvy
,alebo na žiadosť zákazníka výmenou tovaru za tovar iný funkčný rovnakých
alebo lepších technických parametrov, alebo
b. v prípade, že nemôže predávajúci
vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na
chybný tovar.
23. Pre účely reklamácie sa za
viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt a odstránenie tej istej
odstrániteľnej chyby viac ako dva krát.
24. Pre účely reklamácie sa za väčší
počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt a odstránenie viac
ako dvoch rôznych odstrániteľných chýb.
25. V prípade, že predávajúci ukončí
reklamačné konanie ako zákonom odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba
výrobku podľa spotrebiteľa objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si
kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom
súdu.
26. Záruka sa nevzťahuje na
neodbornú montáž, resp. nedodržanie postupu uvedenom v návode na montáž, údržbu
a použitie – u výrobkov u ktorých takýto postup vyplýva z povahy
výrobku .
27.Poučenie pre spotrebiteľa:(1)Ak
ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas
a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť.(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu
produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo
závažnosť vady.(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť
vadný produkt za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. (4) Ak
ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol
riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu alebo
má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce
o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady
po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať.(5) Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu.
REKLAMAČNÝ FORMULÁR
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Poprad, Dňa 01.03.2022